bájate el explorer 6 de la pàgina www.microsoft.com

   

 Actualizado con fecha: 30/05/2004 14:37:40

agregar a favoritos

enlaces   todo elo debates
comunidad chat teoría  
  

 

Web FCDE

Web Hotel Indalo Park

Ronda 1

Ronda 2

Ronda 3

Ronda 4

Ronda 5

Ronda 6

Ronda 7

Ronda 8

Ronda 9

Clasificación

 

 

 

 

Campeonato de Catalunya de veteranos

Ronda 1

Avui s'ha iniciat el XX campionat de Catalunya de veterans, en el marc de l'Hotel Indalo Park de Santa Susanna (Maresme). Amb una participació de 91 jugadors (una participant femenina) els favorits han complert amb victòries sencilles, tal com s'espera d'una primera ronda del sistema suís. Els 91 participants estan acompanyats per 47 parelles, i alguns fills i nets. I per l'equip arbitral (Srs. Bosch i Carranza) i la direcció del torneig. El torneig, que se celebra en una excel·lent sala de joc i un bon hotel, està rebent felicitacions per part dels jugadors.

Ronda 2

Mentre cada jugador es va situant en el seu nivell de joc, en el primer tauler la lluita entre els excampions de veterans, Joan Segura i Rosend Planas, ha estat llarga i treballada per acabar en taules. Tot i així, en els 5 primers taulers només ha guanyat Garcia Conesa, amb brillant estil. En Coll ha sacrificat torre i dama per recuperar-ho a continuació i quedar amb peça de més. El també internacional Ridameya, ha canviat la parella d'alfils pels dos cavalls contraris i peó, i no ha aconseguit imposar-se. Gran sorpresa en la taula 13: Travesset ha perdut per temps a la jugada 20 (el control és a la 30). Sembla que no recordava que juguem amb rellotge.

Ronda 3


90 participants, 40 amb ELO FIDE, 1 MF, 3 MN, 7 MC.

Després de les 15 taules que ahir van cedir els més forts, avui només han quedat 4 jugadors amb 3 de 3 (Grau, Franquet, Monedero i Montell).
Monedero a la jugada 15 ha sacrificat peça i ha entrat en una xarxa de mat que li ha donat el punt.
El tauler 40 ha enfrontat els dos jugadors més veterans: 167 anys damunt el tauler.
En la classificació per equips continua l'Aragonès en primer lloc, però el 3 Peons s'ha situat a mig punt.
S'ha iniciat el torneig de parxís, a la tarda, amb 6 parelles, dedicat especialment per a les acompanyants. I aquesta nit també començarà el torneig de dòmino.

Ronda 4

Franquet (3 Peons) s'ha quedat líder en solitari (4 punts) en vèncer a Grau (Sabadell). Moltes taules en els següents taulers, que permeten a Bautista (Sant Andreu) (3,5 punts) colocar-se en el grup de segons (després de guanyar a Pere Mas (Granollers)), amb Montell (3 Peons) i Monedero (Aragonés), que han fet taules rapides.

L'única fèmina, Sra. Sogues, ha guanyat dues partides seguides.

Ahir a la nit es va iniciar el torneig de dòmino amb 8 parelles.

Aquest matí èxit d'assistència (100 persones) en la visita, en el CUC, a la vila de Santa Susanna. Un viatge amenitzat pel conductor, que ha prohibit fumar per no entelar els vidres (inexistents), o que ha parat al mig del bosc per indicar quins arbres eren lavabos d'homes o de dones.

Ronda 5

Hem superat la meitat del torneig i tots els jugadors van prenent posicions de cara a la classificació final. Hi ha 22 jugadors amb un punt de diferència. Quan es duia una hora de joc havien acabat els 3 primers taulers: però amb una victòria de Montell contra Bautista (increïble error a la jugada 7 de l'actual campió de Catalunya, perdent el peó alfil rei i quedant amb el rei desenrocat).

En el tram de 2150 van empatats davant, amb 3,5, Caballé, Tomás, Arias i Sanz.

Per equips, l'Aragonès segueix en primer lloc, amb només mig punt d'avantatge sobre el 3 Peons.

Aquest matí s'ha visitat can Ratès, casa antiga que domina el poble, amb una torre de vigia, que deu tenir 500 anys. Hem fet unes competicions de dòmino (guanyada pels jugadors d'escacs i acompanyants) i de bitlles catalanes i de cartes (guanyats per l'equip del poble). La visita ha acabat amb un piscolabis ofert per l'ajuntament de Santa Susana.

Ronda 6

Gran lluita en els últims llocs per fugir del fanalet vermell. A hores d'ara tots els jugadors han puntuat.

Taules en els dos primers taulers, amb diferents nivells de lluita. Extraordinària partida en el tauler 3, entre Ridameya i Coll, amb els 4 alfils sobre el tauler i 6 peons per banda. El major espai en el tauler i la falta de temps per a les blanques, han decidit a favor de Coll.

La classificació està molt igualada amb 11 jugadors amb mig punt de diferència, i és difícil predir un favorit.

Caballé va primer del tram 2150, i està a mig punt del líder del torneig. En el tram de 2000 va primer Canals, també en el grup de 4,5 punts. Els líders del tram de 1850 tenen 2 punts.

Per equips, l'Aragonès s'ha destapat i porta 2,5 punts d'avantatge al 3 Peons.

Avui hem rebut la visita dels Srs. Antoni López i Adrià Navarro, per acabar de gestionar les inscripcions al torneig i a l'hotel.

S'ha acabat el torneig de parxís. Ha guanyat la parella de les Sres. Faura i Segura, d'entre 6 parelles.

Ronda 7

Segueix la lluita en els primers taulers. Els 3 primers classificats han fet taules i tenim 5 jugadors empatats en el primer lloc (Coll, Franquet, Montell, Planas i Anguera). I 9 jugadors més a mig punt. Demà serà una jornada decisiva. En el primer tauler Coll ha lluitat molt per guanyar (com fa sempre), enfront d'una defensa exacta de Franquet. En el segona tauler Garcia Conesa i Montell han signat taules de grans amics. Planas ha assolit una nova victòria i també es coloca davant.

Caballé, Monpart i Domínguez empaten el primer lloc del tram 2150. En el tram de 2000, Canals i Arias empaten el primer lloc. En el tercer tram, Norbert Ros va primer.

Per equips l'Aragonès té un avantatge de 1,5 punts sobre el segon classificat: l'Anoia, que ha superat el 3 Peons.

Brillant excursió en vaixell, fins a Tossa i tornar, en un dia serè i encalmat. Hi hagut una estona per passejar per Tossa, i ha estat molt bé veure la costa des del mar.

Ahir a la nit es va celebrar el campionat de ràpides amb 26 participants. Campió Planas, 2º Travesset i 3º Bautista. En la segona ronda es va enfrontar el matrimoni Ridameya-Sogues, i encara que la senyora va perdre, va quedar campiona del tram 1900.

 

8 ronda – dissabte, 29 maig 2004

Terrible lluita en els primers taulers, amb llargues partides. En els 6 primers  taulers no s’han produït cap taules.

Franquet ha guanyat a Planas i s’ha mantingut tot el torneig en el primer bloc de puntuació. Anguera ha guanyat Montell i s’enfila en la lluita pel títol, després de 2 victòries consecutives. Coll ha volgut lluitar per la victòria i ha acabat perdent. Garcia Conesa ha guanyat amb certa comoditat a Montpart i també està en la lluita pels primers llocs.

S’han quedat sols Franquet i Anguera (tots dos imbatuts). Qui guanyi dels dos serà el campió. En cas de taules Franquet podria ser superat per alguns guanyadors dels que tenen 6 punts.

 

Domínguez s’ha quedat sol en el primer lloc del tram de 2150. En el tram de 2000 en Bou s’ha situat primer. En el tercer tram, Norbert Ros segueix primer.

 

Per equips el 3 Peons té 18,5 punts i va primer. L’Aragonés està segon amb 17 punts.

 

En el torneig de dòmino hi ha un empat al primer lloc que es resoldrà aquesta nit. I demà al matí, a les 9,  han de continuar amb l’última ronda d’escacs.  

RONDA FINAL

JOAN FRANQUET (3 Peons) nou Campió de Catalunya de Veterans

 

En acabar en taules la darrera partida entre Franquet i Anguera, després d’una aguda lluita per part d’Anguera per intentar guanyar, tots dos han empatat a punts, però Franquet s’ha proclamat campió per millor Buchols. Els jugadors perseguidors han fets tots taules entre ells, després d’importants lluites.

 Franquet va quedar líder tot sol després de guanyar les 4 primeres rondes. Ha seguit sempre en el grup de més puntuació i s’ha imposat sense perdre cap partida.

Bona actuació del sots campió Anguera i del tercer Garcia Conesa.

El campió representarà Catalunya en el Campionat d’Espanya de Veterans i formarà part de la selecció catalana de veterans. Els altres representants de la selecció sortiran d’un pròxim torneig entre els 7 classificats següents (del 2 al 8).

 Campió tram 2149, Fernando Sanz. Campió tram 1999, José Arias. Campió tram 1849, Norberto Ros.

 Per equips ha guanyat el  3 Peons amb 19  punts. En segon lloc l’Aragonès només a mig punt del guanyador. I tercer l’Anoia amb 17,5.         

  En el torneig de dòmino s’ha proclamat campió la parella Domínguez-Lafarga al guanyar el desempat a Franquet- Sra. Faura.

 Magnífica cloenda del torneig, amb l’actuació de la Coral l’Amistat de Premià de Mar, i lliurament de premis.

 

 

© AJEDREZ NOTICIAS DIARIAS

toniaiza@infonegocio.com

 

 

 

  

  


 

1