Dardo 2008

Ronda 6

Actualizado con fecha: 06/03/2008 09:58:53

Resultats de la Ronda 6 (02/03/2008)
Divisió Honor
BARBERA 4 - 6 CERDANYOLA VALLES
SANT ADRIA 7 - 3 TRES PEONS
SITGES 3'5 - 6'5 FIGUERES
TERRASSA 2'5 - 7'5 MONTCADA
UGA 5'5 - 4'5 FOMENT

EL FIGUERES “A” FA UN PAS DE GEGANT PER MANTENIR LA CATEGORIA AMB LA VICTÒRIA CONTRA EL SITGES A DOMICILI

El Figueres “B” no pot fer res contra el potent Lleida

En la sisena ronda del “Campionat de Catalunya per Equips” el primer equip del C.E. Figueres ha aconseguit una important victòria a Sitges per 3,5 a 6,5, cosa que representa un pas de gegant de cara a complir amb el primer objectiu, que era el de mantenir la categoria. Quan manquen 3 rondes per acabar la competició, el Figueres ocupa la zona mitja de la taula amb 3 punts, i té 4 equips al seu darrera.
Del matx cal destacar les victòries del GM Prié i del MF Cuadras, que estan disputant una gran temporada, ambdós amb les peces negres. Manel Pijuan també ha aconseguit una victòria clara amb una obertura catalana, la primera d’enguany. I els tres darrers taulers, on el Figueres tenia superioritat d’Elo, han caigut del costat empordanès, detacant la nova victòria del jove Víctor Lillo.
Els resultats individuals han estat:

SITGES 3’5 - FIGUERES 6’5

MF Beltran 2470 - GM Prié 2445 0 - 1
MI Lacasa 2448 - MI González 2451 1 - 0
MF Fernandez 2398 - MF Cuadras 2378 0 - 1
MF Ayas 2374 - MC Colls 2324 1 - 0
MF Marcet 2370 - MC Serra 2310 ½-½
MF Maroto 2220 - MC Pijuan 2298 0 - 1
Lecha 2216 - MC Mundet 2259 1 - 0
Roca 2182 - Manera 2273 0 - 1
Escobar 2178 - Lillo, JM 2269 0 - 1
Almirall 2171 - Lillo, Victor 2206 0 - 1

La classificacio despres de la cinquena ronda es: Montcada 6p, Cerdanyola 4’5p, St. Adrià 4p, Barberà 3,5p, Figueres i UGA 3p, Foment i Terrassa 2p i Sitges i Tres Peons 1p.

El Figueres “B”, ha caigut derrotat clarament a Lleida per 9,5 a 0,5, un equip on gairebé a cada tauler tenia més de 300 punts elo que els jugadors del Figueres. Cal destacar les taules de Joan Alonso al quart tauler contra el MI Baches.

El Figueres B continua vuitè amb 1 punt, seguit del Maragall i la Rubinenca amb 0 punts.

Pel que fa a l’equip Figueres “C” que juga a la Preferent de Girona ha guanyat 6 a 4 a la Bisbal i aconsegueix el primer punt, cosa que permet mantenir esperances de salvar la categoria.

A la categoria de Segona Provincial, segona victòria consecutiva del Figueres “D”, que s’ha desfet clarament del Banyoles “C”, tot i ser inferior en elo en 7 dels 8 taulers.

A Tercera Provincial el Figueres “E”, format íntegrament per alumnes de l’Escola del Club, ha caigut contra l’Escala per 3 a 1 i el Figueres “F” també ha estat derrotat clarament pel Santa Eugènia “E” per 4 a 0.

 

HI HA ANAT D’UNA ASPIRINA!


Si hagués hagut d’anar a plegar bolets, no hi hauria anat. Si hagués hagut d’anar a la marató de Barcelona, tampoc. Si hagués hagut d’anar a esquiar o a un museu o al teatre o d’excursió simplement, tampoc, tampoc i tampoc.I per què tanta negativa? Doncs perquè em sentia engripat, amb la típica sensació de fluixesa per tot el cos i amb mal de cap i tos...Però havia d’anar a jugar a escacs...i la cosa canvia molt. Com que en els escacs no fan control anti-dòping, m’he pres un parell de sobres d’aquells que diu a la tapa que t’ajuden a superar els simptomes del refredat i apa cap a can Gorgs que hi falta gent.
Avui ens visitava el Cerdanyola i es preveia un duel equilibrat. Així ha estat. En Corrales i Peralta han platejat un Caro-Kan i han fet taules. Lafuente ha derrotat Alonso. Saldaño i l’Ana feien taules. Tot i que l’Ana ha intentat més no ha estat possible. En Alberto Gómez ha derrotat a Röhl i en una contundent partida en Teo ha batut a Barón. I és que tal com ha comentat un dels nostres jugadors: “En Teo té el do de posseir una brillant imaginació en els escacs”En Pellús i Escandell han sostingut frec a frec amb taules finals. En Villa s’ha descuidat i ha estat el primer a perdre. Un servidor també s’ha entestat en perdonar la vida a Randazzo i taules. En David ha perdut la partida que amb tota convicció anava conduint cap a bon port pert tal de convertir-la en la primera victòria a Divisió d’Honor però en algun punt, ja prop de la costa, ha trobat un escull que li ha enfonsat la barca. L’escull es deia Castellet. I en l’últim tauler Ramírez podia treure més profit de la posició, on tenia un peó d’avantatge...però el meu homònim (he hagut de cercar al diccionari com es tradueix “tocayo” al català!) Pascual Genovés ha fet valer la seva teòrica superioritat.
Així les coses, em resta felicitar a la Penya per la seva victòria i donar ànims al Barberà que tot i les dues ensopegades seguides esta fent un gran campionat.
A la foto hi posem els dos nostres últims taulers vigilats pel nostre capità en Jonatan que sempre ens anima i ens dóna un consell escaient per seguir endavant. També el post-mortem entre en Castellet i David amb els obligats i atents espectadors.

Àngel Pascual Sauch

 

VICTÒRIA PER LA MÍNIMA EN EL CLÀSSIC

UGA 5,5-4,5 FOMENT

1 LOPEZ 0-1 JEREZ

2 GONZALEZ 1-0 GRANADOS

3 FLUVIÀ 1/2-1/2 TORRECILLAS

4 ALSINA 1-0 RYAN

5 RAHAL 0-1 JOSÉ

6 ALEXANDROVA 1/2-1/2 YEPES

7 ROSICH 1-0 DE LA RIVA

8 IBAÑEZ 1/2-1/2 LOPEZ

9 JAUSAS 0-1 GARRIDO

10 BUXADE 1-0 HEREDIA

Matx ple d'emoció el d'aquest matí a Gràcia! Tots dos equips veníem amb un equip una mica debilitat respecte al d'altres jornades, els locals érem en principi favorits però l'equip del Foment ens feia respecte per ser molt compacte i sabíem que ens podia donar problemes, com efectivament ha estat.

Han sigut ben bé 3 hores fins que s'han començat a definir les partides: el primers a acabar hem sigut l'Héctor, que s'ha vist abocat a un final simplificat molt desagradable, amb diversos cops tàctics latents, que finalment ha perdut, i jo mateix, que he guanyat a partir d'una variant molt complicada en què el meu rival irlandès no ha afinat gaire i s'ha vist que la posició li col·lapsava ràpidament. Poc després, el Foment s'ha avançat després d'una partida poc afortunada d'en Michael: en una posició perfectament sana, amb entre lleuger i clar aventatge, ha comès un error tàctic greu que li ha suposat la derrota directa. S'ha mantingut el mínim aventatge visitant amb les taules de l'Eduard Ibañez amb l'Oscar Lopez, en una partida molt sòlida de negres per l'Eduard, i les taules de la Olga, aquestes en una posició completament esbojarrada amb els dos reis oberts en què l'Eduard Yepes ha donat escac continu en un moment que qui sap si podia aspirar a més.

En aquest punt el matx estava disputadíssim: en Lopez tenia un final dolent però que confiàvem que aguantaria amb la seva llegendària tècnica defensiva, el José González estava pressionant amb negres al Granados, el Jordi Fluvià estava amb una posició de dama contra torre i alfil molt taulífera contra el Torrecillas, en Rosich tenia bones opcions en un final d'alfils i el Guillem Buxadé estava patint un fort atac al rei per part de l'Amadeu Heredia. A partir d'aquí s'ha posat tot de cara: l'Alfred ha guanyat còmodament el final amb peó de més, el José ha guanyat després d'un error decisiu del Manel en una posició difícil però encara complicada, i una mica més tard ha arribat la victòria realment clau, la d'un Guillem Buxadé que, quan ja el donàvem per mort, ha refusat amb suficiència l'atac rival i s'ha aprofitat de les línies obertes per entregar una qualitat i muntar un contraatac decisiu contra el rei d'Heredia. Gran victòria del Guillem i molt important per a l'equip. Això ha sentenciat el matx, ja que, si bé després d'un gran esforç l'Alf Jerez estava aconseguint superar la resistència d'en López, la posició de la partida Fluvià-Torrecillas seguia essent de taules mortes, i tot i que el jugador del Foment ha refusat taules, després de fer unes quantes jugades i comprovar que no podia fer cap progrés ha acabat acceptant-les. I, una bona estona més tard, en López ha acabat perdent un final amb qualitat de menys molt ben jugat pel primer tauler del Foment.

Hem patit, però almenys baixar, tret de difícils caramboles en les properes rondes, no baixarem, i encara podem aspirar al 2n o 3r lloc. El 1r, després de la nova derrota del Barberà, ja sembla propietat inalienable del Montcada, que porta punt i mig al Cerdanyola, equip al qual ja van guanyar a la primera ronda. Parlant del Cerdanyola, el nostre proper matx amb els vallesans, d'aquí 3 setmanes, ens dirà si ens quedarem a la zona mitjana o podem aspirar a alguna cosa més. Bona Setmana Santa, i aprofiteu el descans del diumenge que ve per anar a votar!

Daniel Alsina

 

Primera Divisió (I)
SANT MARTI 4 - 6 SANT ANDREU
MARAGALL 3 - 7 REUS DEPORTIU
LLEIDA 9'5 - 0'5 FIGUERES 'B'
BALAGUER 9'5 - 0'5 RUBINENCA
SCC SABADELL 7'5 - 2'5 TORDERA

SANT MARTI 4 - 6 SANT ANDREU

Avui el nostre primer equip ha estat aprop de puntuar contra el fort equip del Sant Andreu, on tots els seus jugadors crec que eren Mestres Catalans, o Mestres Nacionals. El matx ha començat amb el regal que ens ha fet el Sant Andreu del butlletí d'escacs que publiquen i amb un accident, donat que el Daniel Travesset s'ha queixat que una finestra corredera no ajustava bé. Mentre jo intentava solucionar-ho, ja que les finestres estaven invertides, li he enganxat el dit al Daniel amb la finestra i li he fet una mica de sang. Per descontat que li he demanat disculpes, que ell ha aceptat, perque ha estat involuntari.
L'he acompanyat a consergeria on s'ha posat aigua oxigenada i un cotó amb una tirita i hem tornat a pujar a la sala de joc. El seu comentari ha estat: " perque diguin que jugar a escacs no és perillós", tan simpàtic com sempre. Quan finalment he pogut ajustar la finestra en qüestió, llavors m'han cridat perque a l'equip C tres dels nostres jugadors s'havien segut malament i hem hagut de tornar a començar les partides amb el temps que ens han dit els jugadors rivals. Amb tot això he estat molt poc pendent de la meva partida. De fet avui he jugat poca estona perque, després de les ràpides taules del Pau, jo he regalat el peó de d4 de la francesa amb blanques a l'Einar que ha trigat mitja hora en decidir que s'el menjava i s'ha equivocat ràpidament, perdent peça i la partida al cap de poc. Hem estat durant bastanta estona al davant al marcador, després de les taules de l'Òscar i el Marc, però ja es veien diverses partides malament.
Seguidament ha perdut el Lluís una posició que semblaven taules, igual que l'Aranda que ha rebutjat les taules ofertes per el MI Marcelo Panelo, mentre que l'Ezequiel li donava la volta a la partida i passava de semblar perdut a guanyar el punt sencer. Finalment ha perdut el Daniel Porras amb el Pueyo, l'Evarist intentava guanyar un final de cavalls amb dos peons de més, però el veterà i savi Anguera ha sabut entregar el cavall i fer taules, mentre que el David que guanyava qualitat se l'ha deixat i ha acabat perdent amb el Sr.
Bautista. L'equip B ha tornat a perdre mentre que el C ha guanyat per la mínima i amb molta sort l'Hortenc, que no solament ha vingut amb 7 jugadors, encara que abans de que pasés l'hora ja havia perdut el seu tauler 7, si nó que ens ha donat taules en dos partides que semblaven perdudes. L'equip D ha guanyat el Comtal D, donat que si nó era clar candidat a baixar de categoria, mentre que el E ha empatat amb el mateix filial del Tres Peons, degut a que els rivals eren superiors a tots els taulers en elo i a que un dels nostres jugadors ha arribat una hora i deu minuts tard a la sala de joc. L'equip F no ha pogut puntuar amb els veterans del Natació Barcelona. Arribem al descans del per Equips amb part dels objectius d'aquest any asolits, ja que el primer equip porta 3 punts, els segon 2,5, el tercer 5, el quart 2, el cinquè 5 i el sisè no m'enrecordo perque és puntuació olímpica.

Fins aviat.

Ll.

 

Primera Divisió (II)
COLMENA 3'5 - 6'5 BCN-VULCA
OLOT 3'5 - 6'5 ATENEU COLON
BARCELONETA 6'5 - 3'5 FOMENT 'B'
ANDORRA 4 - 6 SANT BOI
JAKE 4 - 6 COMTAL

Una ronda menos para el sueño…

Jornada tranquila y agradable la hoy vivida en el Centre Cívic. Y no tan solo por el esplendido sol que caía sobre Barcelona, sino también porque hemos encarrilado bien el match desde un principio. No obstante cabe mencionar que hemos recibido un Foment B plagado de bajas que ha facilitado la cosa aunque curiosamente, las victorias por parte del equipo rival han sido de manos de los jugadores habituales en equipo inferiores del Foment.
La primera victoria ha estado la de un servidor tras una defensa Pirc he quedado mejor y con ataque que una vez escondido mi rey que andaba solitario por el tablero, el ataque ha sido efectivo rápidamente. El segundo punto ha sido de Pepo que ha vuelto a pegar mate…para variar. Carlos Pita que debutaba en el primer equipo ha firmado unas tablas trabajadas después de quedarse inferior en la apertura. Por su parte Aoíz que había creado un truco táctico en el cual ganaba calidad, un error en el cálculo le ha llevado a quedase con pieza de menos y perder la partida. 2,5-1,5. SuperAlmeida está intratable y no deja que me apodere del título de pichichi pues ya lleva 5,5 de 6. Como curiosidad cabe destacar que si Dani hace 2 de 3 conseguirá el suficiente ELO como para obtener el título de MF.
Tablas también de Tomy Asís con Paredes en una partida “tocha” en que una muy ligera ventaja de Tomy no fue suficiente para desestabilizar la posición rival. 4-2. El siguiente en sumarse el punto fue Mariano que se reencontró con la victoria tras un duro ataque sobre las piezas negras. Denis Barquero se sumó la primera victoria de la temporada gracias a una combinación táctica que le llevó a quedarse con pieza de más y ganar un final que había que ser preciso, y Denís lo fue.
Por otro lado, Principal sumó la primera derrota de la temporada tras desaprovechar una oportunidad de quedarse con dos torres y pieza contra dama.
Y por último Luis firmó tablas en una complicada posición en que no pudo hacer valer su peón de más.
Así pues hoy sumamos el primero de los 4 puntos que nos separan de nuestra cita con la historia además de ser un punto vital para tomarse el parón con tranquilidad, y aspirar en las 3 rondas ( Barcelona-Vulcá, Andorra y Comtal….tres rivales de entidad) que quedan para vencer en este mano a mano que estamos viviendo con nuestro ya único perseguidor, el Ateneu Colón.

Y es que como dice la canción de Diego Torres “se que lo imposible se puede lograr(…) saber que se puede, querer que se pueda, quitarse los miedos , sacarlos a fuera, pintarse la cara color esperanza…..”

Ánimo Barceloneta!

David Ayza

 

Segona Divisió (I)
LIRA 5 - 5 SANT ANDREU 'B'
MATARO 5'5 - 4'5 CORNELLA
MALGRAT 6'5 - 3'5 BANYOLES
SANT JOSEP BADALONA 6 - 4 SANT ADRIA 'B'
ARAGONES 5 - 5 GERUNDA

EL BANYOLES PERD A MALGRAT I DESAPROFITA L’OCASIÓ DE POSAR-SE LÍDER EN SOLITARI.

Segona Divisió : Malgrat 6,5 - Banyoles 3,5.

Masses baixes en el equip han fet que avui a davant s’ha patit molt, de fet crec que hem aguantat a darrera i hem perdut a davant.

Les primeres taules les meves, en el tauler 6, no he sabut aprofitar un avantatge de qualitat i a la fi he patit per aconseguir taules, gracies a un escac continu. Comentant amb el meu rival (Manel Martin, delegat del Malgrat), la conclusió es que tots dos hem jugat prou malament com per no merèixer guanyar, per tant: conclusió: les taules ha estat un resultat just. Poc després Juli Zamora (taula 8) em transmet la sol•licitud de taules del seu rival: posició de peons tancada amb torres per banda, qui forci crec que perd. Taules. Guillem Turró en el tauler 9 te dificultats per concretar el peó d’avantatge que te, em demana de proposar taules, proposta que es assenyada, altres taules. Gerard Martin (tauler 10), en el seu debut a Segona Divisió llença un atac contra la columna de torre del enroc rival, que plega davant l’amenaça imminent i impossible d’aturar de mat. Això es debutar be. (A la fi seria la única victòria del Banyoles). Marcador en aquell moment: Malgrat 1,5 – Banyoles 2,5. Juan Francisco Campo (tauler 4) acaba perdent una partida en la que jo li veia possibilitats, i poc desprès Sergi Diaz inclina el rei en el tauler 5 davant Adrià Martorell. Resultat aleshores: Malgrat 3,5 – Banyoles 2,5. I queden jugant els taulers 1 : Josep Garriga (pare) contra Rainer Buhmann, tauler 2: Jordi Garriga - Albert Muratet, tauler 3 Pere Garriga - Antoni Oliva i tauler 8 Josep Garriga (fill) – Hans Van Arkel, és a dir, la família Garriga al complert contra el Banyoles, i la veritat es que la família Garriga s’ha endut, i amb tots els mereixements, el gat a l’aigua. Primer Hans Van Arkel aconsegueix obtenir taules quan portava peó de menys, i ha sabut pressionar molt bé el final. Quedaven només els taulers 1,2 i 3. Primer el pare Garriga concreta el alfil demés i fa inútil l’esforç del nostre GM per obtenir quelcom de positiu. Llavors el resultat era de 5 a 3 i l’Albert Muratet lluitant amb 2 peons de menys, final insalvable, Jordi Garriga s’imposa. Finalment Antoni Oliva acaba entaulant la darrera partida. Total, dels 5 primers taulers només hem tret mig punt, però en els cinc darrers cap derrota. Lo millor: la victòria del jove Gerard Martin que demostra que la joventut del Club està en condicions de lluitar en el primer equip.

Podíem ser els líders en solitari, però aquesta derrota ens ha de fer baixar dels núvols i fer-nos tocar de peus a terra. Adonar-nos que fins i tot ara, després d’aquesta derrota, estem només a mig punt del liderat, fet que demostra la gran igualtat entre els capdavanters ... millor dit, entre tots els equips.

Ara el “parón” electoral i de Setmana Santa, a fi de mes, hi tornarem.

 

Segona Divisió (II)
CATALONIA 5'5 - 4'5 SANTPEDOR
SANT FELIU 6 - 4 MONTCADA 'B'
CONGRES 6 - 2 MONTMELO
BELLVITGE ENTITAT 2 - 8 VILAFRANCA
PARDINYES 1'5 - 8'5 TERRASSA 'B'

Segona Divisió (III)
MASDENVERGE 5'5 - 4'5 GAVA
PEO VUIT 5 - 5 GRAN PENYA
TORREDEMBARRA 6  - 4 STA COLOMA QUERALT
REUS DEPORTIU 'B' 0'5 - 9'5 TARRAGONA
TARRAGONA 'B' 5'5 - 4'5 VENDRELL

La Gran Penya aconsegueix un empat amb un jugador de menys

Aquesta setmana tocava el desplaçament més llarg, fins a Tortosa. Sabíem que seria un matx complicat ja que el Peó Vuit són els tercers classificats, però si afegim tres baixes importants del primer equip a última hora, les coses encara resultaven més difícils.
Així doncs, amb un equip de circumstàncies i amb un jugador de menys per no perjudicar al B que té clares opcions a l’ascens, no hi havia gaires esperances de puntuar. No se si per les circumstàncies adverses del matx o per quin motiu, ens vam posar les piles i gairebé aconseguim la victòria.
El primer en finalitzar vaig ser jo en una partida llampec on vaig desmuntar al meu rival sense problemes. En poques jugades vaig guanyar un peó, vaig canviar peces, i deixant un altre aïllat que baix guanyar, la partida no va tenir més historia.
El matx ja estava igualat, però les coses van començar a decantar-se a favor dels locals. Garcia entregava una peça per mat, però no va veure una jugada salvadora del adversari (segurament aquest tampoc). Milà després d’una obertura i un mig joc imprecís va quedar perdut. Hernandez guanyava espectacularment fent mat en una combinació de 6 jugades amb entrega de Dama inclosa i és que per això el coneixem com la calculadora humana. Coll no passava de l’empat, Montane perdia una posició que semblava massa bloquejada per perdre, però el temps va fer de les seves, a Martinez li van donar una pallissa (normal si tenim en consideració que feia 15 anys que no tocava una peça), Luque guanyava còmodament
Però la remuntada va ser increïble si tenim en compte que aquesta remuntada va ser gràcies a la victòria de Garcia (si, el que tenia peça de menys) que va fer mat després d’un joc passiu del adversari i l’empat de Milà (si, el que tenia una posició totalment perduda) gràcies als problemes de temps de l’adversari.
Així aconseguíem l’empat a falta d’una partida, la de Llaverias en el tercer tauler. Amb un empat guanyàvem el matx, però Llaverias no va poder aguantar una posició una mica inferior tot i que no era suficient per guanyar, però amb 75 anys no és tant senzill a mesura que passen les hores mantenir el ritme. Amb l’empat mantenim la segona plaça i els de Tortosa la permanència, no esta malament abans de les 3 setmanes de vacances.
Cal dir que després del matx el dinar va ser com sempre espectacular i com sempre a compte del club.

 

El Torredembarra derrota el Santa Coloma de Queralt (6-4) i ja porta dos punts

El Torredembarra ha guanyat el Santa Coloma de Queralt per 6-4 i continua aspirant a la permanència a la Segona Divisió Catalana. Després de 6 jornades el conjunt torrenc suma 2 punts. Les victòries les han aconseguit Galimany, Puig, Baeza, Pardo, Caballero i Nieves. Les derrotes han estat de Loehr, Blasco, Vila i Comes.
El segon equip ha tornat a perdre contra un conjunt força superior, el Constantí (7-3). Romeu, Cesar Andrés i Fanny han guanyat les seves partides, mentre Bechini, Martínez, Burguera, Matons, Llacuna, Salvat i Aroca han perdut. L'equip torrenc porta ara 2,5 de 6 punts possibles.

 

TARRAGONA B 5,5 - EL VENDRELL 4,5

Interesante mach el disputado hoy en Tarragona, que se ha decidido en un final de infarto.
El Vendrell se presentaba con un equipo más fuerte en elo, al menos las diferencias eran significativas en los 4 primeros tableros, pero la lógica no siempre se impone.
Pellicer era el primero en anotar el punto para los visitantes, con 0 a 1 las partidas tardaban en decidirse. Las victorias de Leon y Pons junto con la derrota de Montón ponían un cómodo 3 a 1 y con partidas bastante igualadas. Pero a partir de aquí hemos ido a menos... Olivera y yo mismo perdiamos nuestras partidas, y Carlitos también perdia tras no fijarse en el tiempo y perder por tiempo. Suerte que nuestro refuerzo, Jordi Marcer ganaba una gran partida, para poner un interesante 4 a 4 y los dos primeros tableros por acabar. Miguel tenia un final de tablas con peon de más, casi inforzable, y Saumoy tenía un final igualado, y por momentos superior. Pero como he dicho antes, la lógica a veces falla, y Saumoy por querer ir a ganar para asegurar el mach comete imprecisiones y cae derrotado. Miguel intenta ganar un final de tablas, pero nada puede hacer.
Así pues, duro palo el que se lleva el Vendrell a casa, y esperemos que la faena hecha hasta el momento sea suficiente para no pasar mayores problemas durante la temporada.
Un saludo

(Víctor Plasencia del Vendrell)

 

Preferent BCN (I)
SANT JOSEP BADALONA 'B' 1'5 - 8'5 CATALUNYA
IDEAL CLAVE 10 - 0 SANT MARTI 'B'
BADALONA 5'5 - 4'5 ATENEU COLON 'B'
ONCE BCN 2'5 - 7'5 TRES PEONS 'B'
ARENYENC 3 - 7 CERDANYOLA-MATARO

SANT JOSEP B 1,5 - CATALUNYA 8,5
 

Contundent victòria del Catalunya, probablement més pel que fa al  marcador que no pas al joc. El matx s'ha posat molt de cara amb un 0-3 dels tres primers taulers, i a partir d'aquí els locals ja han jugat a contracorrent, tot i que en moltes partides podrien haver obtingut alguna cosa més.

Certament el Sant Josep ha lluitat les deu partides i en cadascuna ha  tingut opcions d'aconseguir bones posicions. Almenys podem dir que avui s'han jugat deu partides d'escacs, no com la setmana passada. A destacar la bona aportació en forma de victòria de Pepe Angulo, que avui substituïa Xavi Guerrero. Sempre que puja a l'equip A dóna la talla. Pels visitants només ha cedit el punt en Pedro Serrano i unes taules l'Albert Sánchez. Tot i la victòria i els 5/6 en la classificació, el Cerdanyola Mataró porta una marxa imparable amb 100% de triomfs, i em sembla que serà el moment de començar a treure els maletins per intentar destronar-lo, per no veure'ns abocat a aquest play-off de Preferent, que és un autèntic "Tour de Force" (de 8 equips puja 1).

Al marge del resultat, constato novament que el Sant Josep és un dels locals més atractius i entranyables on s'hi pot jugar el per equips. Bona sala de joc, bar amb televisió, terrassa i futbolins, i la pista de bàsquet al costat. El caliu està assegurat. Pel que sembla, el centre parroquial properament serà enderrocat per fer-ne un de nou i modern. Esperem que mantingui l'essència de l'actual.
 

Jordi Morcillo (Catalunya E.C.)

Preferent BCN (II)
BARBERA 'B' 3 - 7 CERDANYOLA VALLES 'B'
MOLLET 5'5 - 4'5 SCC SABADELL 'B'
VIC 5 - 5 SANTCUGATENCA
CALLDETENES 4 - 6 LLINARS
TARADELL-CENTELLES 8 - 2 CARDEDEU

CALLDETENES - LLINARS 4:6

A tota velocitat, cap a la Primera Divisió (Provincial ;-) ). Aquest és el titular que avui se m'acut després de l'actuació de l'equip. De fet, el problema és que no hem aconseguit encara que els deu components del club que juguen un diumenge funcionin com un equip. En les 6 rondes anteriors no hem presentat mai dues alineacions iguals. Avui la cosa s'ha complicat des del principi. Al 2n, en Joaquim Oliveras ha encaixat una desfeta inesperada en 11 jugades (havia de jugar 6. ... d5 7. exd5 cxb5! en comptes de 6. ... cxb5?? amb el desastre posterior). La segona derrota ha arribat al 8è, on l'Albert Riera ha jugat massa passiu contra l'empenta del rival. Al 10è, l'Óliver Estévez s'ha complicat la vida amb un sacrifici tenint qualitat de més i ha estat a punt de retrobar-se amb el fil de la partida, però ha acabat perdent. El cavall de b1 li ha fet una mala passada al Josep Tatché al 8è. S'ha de desenvolupar les peces, diuen els cànons d'escacs. En aquest moment, amb un 0:4 en contra, en José Algaba ha aconseguit el nostre primer punt guanyant un final de 4 torres. Aviat, però, en Maikel Colomo ha hagut d'abandonar davant del seu jove rival al 9è. Encara hi havia esperança, però la posició d'en Jordi Bautista el 6è no pintava bé. Aquest ha estat el punt que li ha donat la victòria al Llinars. La resta ja és només per a l'estadística.
En Marco Omella ha guanyat al 4t jugant amb molt bon criteri. Finalment, han maquillat el resultat final els 2 punts que hem aconseguit un servidor al 3r (amb una peça de més en el mig joc després d'una obertura anomenada "Com no s'ha de jugar una obertura" que he fet i encara patint els dos jugadors al final que ha caigut de la meva banda amb la bandera de l'oponent) i en Marc Verdaguer al 1r que ha trencat després de molts esforços la Filidor plantejada pel MC Lluís Coll. Aquest "maquillatge"
ens ha servit de ben poc, ja que el tren se'ns està marxant... A veure si la pausa en el campionat ens ajuda, com a mínim, recuperar l'esperit d'equip.

Finalment, sense ser original, reitero (com l'amic M. Fernández-Díaz Mascort reitera sorprendre al Lleida en les cròniques de la Primera :-)
) el que ja vaig dir la setmana passada: el ritme de joc 90'+30"
requereix modificacions, ja que va en contra de la salud dels jugadors que poden quedar lligats al tauler durant hores.

Vladimir Zaiats (vladimir.zaiats@telefonica.net)

 

Preferent BCN (III)
UGA 'B' 4 - 6 CASTELLDEFELS
CORNELLA 'B' 6 - 4  ESPLUGUES
PEONA I PEO 7'5 - 2'5 COMTAL 'B'
ESPIGA 8'5 - 1'5 BARCELONETA 'B'
SANT FELIU 'B' 5 - 5 JAKE 'B'

Peona i Peó 7.5 - 2.5 Comtal "B"

Un retorn al passat

Aquesta setmana es comptava amb dues baixes molt importants: la Sopiko i la Keti (2n i 4t tauler). La Mariam era l'única representant georgiana. L'equip que s'ha confeccionat ha estat molt semblant al de fa un any, amb el Jose, el Vela i el Rubén Ruiz darrera, i enlloc de l'absent Javi Ruiz, la Mariam. Ha estat ben bé com tornar al passat, i s'ha vist que l'equip no ho feia gens malament, llavors. Les victòries als darrers taulers són molt importants, i és el que realment va donar força a l'equip la temporada passada, cosa que aquest any s'està fent més per dalt.
El matx s'ha posat de cara ben aviat amb la victòria del Jose. A mig matí, un 4-2 al marcador i dues partides guanyades jugant-se deien preveure una nova victòria, i així ha estat.
La sensació d'avui ha estat la dels dies anteriors, s'està fent una molt bona feina i s'està lluitant molt a cada partida. Esperem que aquesta dinàmica continuï després de vacances i continuem sumant punts.

 

Preferent BCN (IV)
BERGUEDA 6 - 4 CARDONA
AVINYO 3 - 7 ESCOLA ESCACS DE BCN
MARTORELL 3 - 7 OLESA
PASSIO 9'5 - 0'5 SALLENT
CALAF 3'5 - 6'5 IGUALADA

Primera Prov BCN (I)
Vacant 0 - 8 INCRESA
PIERA 5 - 3 MARTORELL 'B'
SANT JOAN 4 - 4 MANRESA
CATALONIA 'B' 5 - 3 CAPELLADES
SANTPEDOR 'B' 0 - 8 CASTELLET

Primera Prov BCN (II)
TRES PEONS 'D' 3 - 5 LIRA 'B'
SANT ANDREU 'C' 4 - 4  PEONA I PEO 'B'
CONGRES 'B' 3 - 5 COLLBLANC-AURORA
MARAGALL 'B' 3 - 5 UGA 'C'
FOMENT 'C' 4 - 4 AGUSTI

ST. ANDREU "C" - PEONA I PEÓ "B" 4 - 4

Aquest matí al local del St. Andreu s'han donat tres matxos entre St. Andreu i Peona i Peó. El "C" jugava contra el "B" (aquesta crònica); el "D" jugava contra el "C" (veure crònica posterior); i finalment els dos "E" jugaven també. Semblava una de les típiques tardes a l'Escolar de Barcelona Ciutat ja que els dos equips són dos clàssics d'aquest campionat.

El nostre equip "B" s'ha presentat avui amb alguns canvis. Jo com a delegat he perdut cert poder de decisió; això ha provocat perdre força en els taulers de davant, que han reforçat l"A", però hem reforçat taulers del darrera. Primer els canvis semblaven un fracàs ja que les novetats han anat arribant tard, però la veritat es que al final els nous han anat puntuant en molts casos.

L'Albert Ezquerro ha fet una partida sòlida i ha forçat taules en el final, quasi a la vegada el Joan Girona ha interpretat bé el mig joc i ha guanyat. Anavem 1'5 a 1'5 perque el St. Andreu ha guanyat una partida ràpida també en el mig joc.

El 3er tauler ha estat guanyat pel St. Andreu gràcies a un fort atac a l'enroc; això ho ha contrarrestat el Xavi Villa amb una bona partida tàctica. Però quasi a la vegada hem acabat perdent una partida on sempre teniem qualitat de menys.

Perdíem d'un; quedavem dos finals de torre en les partides del Carles Moya (delegat recolzat pels que realment manen) i la meva partida (delegat recolzat per l'equip). El Carles ha fet un molt bon final i ha guanyat, jo he fet taules. Al final empat a 4.

No es mal resultat però ens trobem en una situació molt crítica, calen punts en propers matxos.

Enric Garcia

1 prov bcn grup II: Foment "C" 4-4 C.E. Agustí.

Solo dos sms enviados por Viñas, delegado del Agustí, dan fe de este match. 13:33 "De moment perdem 4-3 pero tenim a Përez lluitan" 13:59 "Superpérez empate". Muy ajustado sigue este grupo, hoy dos empates y tres 5-3. Para el Agustí era importante dejar detras al Foment. C que se queda colista con 1 punto . Pero aún implicados en el descenso hasta 7 equipos más. Solo el líder otra semana Collblanc-Aurora y La Lira "B" pueden mirar para arriba. Mes de vacacionesque permitirá seguir haciendo cábalas.

Un saludo. J. Robla.

Primera Prov BCN (III)
CORNELLA 'C' 2'5 - 5'5 SANT FELIU 'C'
RUBINENCA 'B' 3'5 - 4'5 MOLINS DE REI
SITGES 'B' 7'5 - 0'5 SANT JOAN DESPI
PRAT 6 - 2 SANT BOI 'B'
GAVA 'B' 4 - 4 MOLI NOU

1ª Provincial Grupo III

Sitges B 7,5-Sant Joan Despi A 0,5

2ª Provincial Grupo VIII

Sant Joan Despí B 2,5 - Sant Sadurni 5,5

Todo lo que sube baja, eso dicen, y en nuestro caso es un 99% realidad. A nuestro A solo le quedan 3 rondas y todavia llevamos 0, si tenemos en cuenta que tanto Cornella C y Sant Feliu C llevan 1,5 y que Gava B y Rubinenca B llevan 2,5 el descenso practicamente es un hecho. Solo nos queda disfrutar jugando, que para eso nos levantamos cada domingo.

El B todavia tiene opciones de salvación, y esta semana no ha ido tan mal. El Sant Sadurni nos ha ganado 2,5 a 5,5, pero no es mal resultado. Esta semana hemos tenido que tirar de cantera, las numerosas bajas, nos han forzado a jugar con tan solo 3 jugadores titulares y 5 chavales, al menos ellos han disfrutado que es lo importante.

Saludos.

Miguel Angel Murillo
Club d'Escacs Sant Joan Despi

 

GAVÀ "B" 4-4 MOLI NOU

2006 Bonay 0-1 Bernabé 2107
1932 Calderón 0-1 Romeu 2080
1917 Pacheco 1-0 Forne 2071
1856 Sarmiento 1-0 Millan 1982
1818 Francisco 1-0 González 1974
1787 Escoriza 0-1 Salvador 1962
1775 Toledano 1-0 Iniesta 1954
1774 Cabanillas 0-1 Sánchez 1944

EN EL TIEMPO DE DESCUENTO

Bueno, hoy, con un precioso dia soleado, el Gavà B ha conseguido arrancar medio punto al poderoso Moli Nou "in extremis".
Como es costumbre, el otro equipo tenia mejor media de elo que el nuestro. Vease que su último tablero es más fuerte (segun Elo) que nuestro segundo.
Las partidas comienzan.
Al rato, todas las partidas estaban bastante igualadas. Hoy el primero en acabar su partida fue servidor, que le ha entrado una pájara y no se ha dado cuenta que perdia calidad con una jugada. Más tarde, Cabanillas se quedaba casi encerrado y finalmente tuvo que inclinar su rey. Con el marcador 2-0, preveiamos una paliza colectiva... hasta que Francisco derrotaba a Gónzalez y, luego, Super Sarmiento firmase al lado del 0. Nos volviamos a poner empatados a falta de 4 partidas.
Bonay tenia un finalito de peones y alfil igualado, Calderón estaba peor, Pacheco aguantaba y Toledano la tenia muy jodida.
Finalmente, Bonay se liaba en su final y acababa perdiendo ante Bernabé. Casi al instante, Calderón inclinaba su rey.
Con el 4-2 pocas esperanzas nos quedaban, porque a pesar de que Pacheco podia hacer algo, Toledano estaba casi perdido.
Pacheco consigue ganar calidad y, más tarde, la partida. Con este resultado nos quedabamos a la expectativa de la partida de Toledano.
Él, que a pesar de jugar con un peon contrario a punto de coronar, ha conseguido tejer una red de mate con torre y dama que nos otorgaba el 4-4 ante este difícil equipo.
Ahora viene un parón hasta el 30 de marzo. Habrá que recargar bien las pilas, porque nos jugaremos todo ante el Sant Feliu C, un match importantísimo para ver que equipo se encuentra en disposición de eludir el temido descenso.

Pedro Escoriza

 

Primera Prov BCN (IV)
CIRERA 7'5 - 0'5 VILASSANES
CERDANYOLA-MATARO 'B' 4 - 3 CALELLA-AMISTAT
MASNOU-CASINO 5'5 - 2'5 CANET
NINOT 7 - 1 MATARO 'B'
PINEDA 1'5 -6'5 TORRENEGRA

Primera Prov BCN (V)
MONTCADA 'C' 3 - 5 COMTAL 'C'
ATENEU BARCELONES 5'5 - 2'5 BARAD
CERDANYOLA VALLES 'C' 5 - 3 CECOB
TRES PEONS 'C' 5'5 - 2'5 SANT QUIRZE
SANT MARTI 'C' 4'5 - 3'5 HORTENC

Primera Prov BCN (VI)
SCC SABADELL 'C' 5 - 3 CALDES DE MONTBUI
CASTELLAR 4 - 4 GRANOLLERS-CANOVELLES
PARETANA 1'5 - 6'5 SANT PERE TORELLO
SANT BOI LLUÇANES 5 - 3 TARADELL-CENTELLES 'B'
GRANOLLERS-CANOVELLES 'B' 3 - 5 TERRASSA 'C'

PARETANA                                                  1,5                                                       

 6,5               SANT PERE DE TORELLÓ

J. FRADERA

1922

0,5

0.5

J. ESCARRÁ

2171

J. MEJIA

1913

0

1

J. NOGUÉ

2068

C. AMAT

1885

0

1

A. REAL

2046

E. XUFRÉ

1884

0

1

J. CARRILLO

2023

R. MÉNDEZ

1855

0

1

J. FONT

2020

P. CONTRERAS

1831

0

1

J. ILLAMOLA

1989

J. MÉNDEZ

1810

0

1

H. CASTRO

1920

M.A. HERRERO

1700

1

0

F. VIVAR

1890

 

 

 

 

 

 

Segona Prov BCN (I)
TRES PEONS 'E' 4 - 4 SANT MARTI 'E'
AGUSTI 'B' 4 - 4 ESCOLA ESCACS DE BCN 'B'
CATALUNYA 'B' 5'5 - 2'5 COLLBLANC-AURORA 'B'
LIRA 'C' 5 - 3 CADENA
ATENEU COLON 'C' 6 - 2 ATENEU BARCELONES 'B'

segona prov. grup I: C.E. Agustí "B" 4-4 Escola Escacs Barcelona "B"

Miranda 1858 - Benedito 1897 tablas

Domenech 1851 - Costa 1853 0-1

J. Robla 1842 - Romeo 1849 0-1

Jesus 1804 - Moreno 1780 1-0

Cantan 1793 - Molina 1752 tablas

Racionero sr. 1710 - Jambrina 1728 0-1

Pal 1702 - Brutau 1700 1-0

Cordero 1700 - Castejón 1700 1-0

Empate que sabe a salvación para el Agustí "B" y que no deja satisfecha a la Escola d´escacs, que quizá mereció algo más. Los primeros fueroan la calderilla con un Cordero incontestable y Pal que por fin ganó, Racionero Sr. hacía lo que podía que ya es mucho. 2-1 y las partidas de Cantan-Molina y Miranda-Benedito con signo visitante pero que ambos jugadores del Agustí convirtieron en tablas.3-2 y quedaban: Jesus con ventaja sobre Moreno pero con poco tiempo, Domenech inferior ante Costa y la mía con Romeo estaba siendo alternativa. Parecía que el Agustí se llevaba el punto entero cuando ganó Jesus, pero Romeo encontró el plan bueno y Domenech acabó sucunbiendo ante Costa. todo esto y eran casi las dos y media, muy disputado match, (no hubo tiempo ni para fotos) y al final reparto de punto..

Curiosidad: hoy jugaban abuelo y nieto en un mismo equipo, ¿en que otro deporte se puede dar esta circunstancia?. Jaque mate.

Un saludo J. Robla.

 

Segona Prov BCN (II)
PALAU-SOLITA 2 - 6 BIGUES I RIELLS
LLINARS 'B' 1 - 7 SCC SABADELL 'D'
GRANOLLERS-CANOVELLES 'C' 6 - 2 LLIÇA-RONÇANA
FRANQUESES 8 - 0 MONTORNES
TERRASSA 'D' 7 - 1 VIC 'B'

Segona Prov BCN  (III)
COMTAL 'E' 2'5 - 5'5 COLMENA 'B'
LAETANIA-ALELLA - ARENYS DE MUNT
SANT JOSEP BADALONA 'C' 5 - 3 CERDANYOLA-MATARO 'C'
CANET 'B' 4 - 4 MASNOU-CASINO 'B'
SANT ADRIA 'C' 5 - 3 CIRCOL CATOLIC

Segona Prov BCN (IV)
COMTAL 'D' 2'5 - 5'5 SANT MARTI 'D'
ATENEU COLON 'D' 2'5 - 5'5 CONGRES 'C'
FOMENT 'D' 6 - 2 VILA OLIMPICA
MOLLET 'C' 2 - 6 IDEAL CLAVE 'B'
SANT ANDREU 'D' 5 - 3 PEONA I PEO 'C'

ST ANDREU "D" - PEONA I PEÓ "C" 5 - 3

Un dels tres matxos St Andreu - Peona i peó d'avui. Aquest realment semblava un clàssic de l'Escolar de Barcelona Ciutat.

Primer ha guanyat l'Oriol Delisau (del St Andreu) amb una obertura de molt atac. Després han fet punt pel Peona i Peó el Jaume Gotes i el Lluc, aquest darrer amb una molt sòlida partida. Però progressivament el St. Andreu ha anat agafant avantatge.

Ha guanyat la Yolanda Castillo (St Andreu) amb una clavada molt decisiva. També ha guanyat la Núria Oliva (St Andreu) en un final d'alfils contra una jugadora nostra que també acostuma a jugar l'Escolar. Després el Sergi Castellano (St Andreu) ha guanyat en una partida molt interessant; anava perdent peça contra una jugadora nostra, però la seva dama i torre han aconseguit forçar al rei enemic a anar pel centre del tauler fins aconseguir forçar la victòria. Perdiem 4 a 2, però el Pere Duran ha aconseguit reduïr distàncies i donar emoció al matx.

Moment de molta emoció: 4 a 3. Partida entre un jugador experimentat del St Andreu contra una experimentada jugadora nostra. La jugadora del Peona ha atacat tota la partida, podia guanyat en qualsevol moment; però de repent el jugador del St Andreu contraataca i amenaça mat en 1 jugada pràcticament imparable. La nostra jugadora segueix atacant i obliga al rei enemic a "fer una excursió". La nostra jugadora fa un "f5" escac de molt mèrit, semblava guanyador; però la resposta del del St Andreu es forçada i bona. En aquell moment hi ha una continuació on s'entrega qualitat i es para el mat amb final guanyador per la jugadora del Peona; però fa una altra que també sembla bona, però finalment el rei va a una casella on no hi han més escacs i el mat es imparable. Guanya el jugador del St Andreu. Tot això amb molta expectació.

Finalment 5 a 3 guanya el St Andreu "D". La setmana que ve més emocions.

Enric Garcia

 

Segona Prov BCN (V)
BERGUEDA 'B' 7 - 1 L'ESTANY
CASTELLET 'B' 2 - 6 JAKE 'C'
PADRO 5 - 3 BALSARENY
CERVELLO 3'5 - 4'5 CATALONIA 'C'
CARDONA 'B' 0 - 8 SANTPEDOR 'C'

Segona Prov BCN (VI)
CASTELL 6'5 - 1'5 SANT FELIU 'D'
JAKE 'D' 0'5 - 7'5 VILADECANS
GRAN PENYA 'B' 5'5  - 2'5 SITGES 'C'
GAVA 'C' 0 - 8 COLONIA GÜELL
PEON DOBLADO 3'5 - 4'5 BELLVITGE ENTITAT 'B'

Segona Prov BCN (VII)
BARBERA 'C' 8 - 0 Vacant
MOLLET 'B' 4 - 4 SANT LLORENÇ
SANTCUGATENCA 'B' 4 - 4 MONTMELO 'B'
CERDANYOLA VALLES 'D' 4 - 4  ULLASTRELL
SCC SABADELL 'E' 4 - 4 BADIA

Segona Prov BCN (VIII)
SANT JOAN DESPI 'B' 2'5 - 5'5 SANT SADURNI
Vacant 0 - 8 POBLA CLARAMUNT
VILAFRANCA 'B' 3 - 5 CALAF 'B'
MONTBUI 7'5 - 0'5 SANT ESTEVE
ATENEU IGUALADI 2'5  - 5'5 IGUALADA 'B'

Tercera Prov BCN (I)
ABRERA 4 - 0 PASSIO 'B'
TRES PEONS 'F' 4   0 MONISTROL
CAPELLADES 'B' 4 - 0 SANT FELIU 'E'
OLESA 'B' 4 - 0 PIERA 'C'
MARTORELL 'E' 0 - 4 COLLBLANC-AURORA 'D'

Tercera Prov BCN (II)
Vacant 0 - 4 PRAT 'C'
CERVELLO 'B' 4 - 0 CORNELLA 'E'
VILAFRANCA 'C' 4 - 0 COLONIA GÜELL 'C'
ABRERA 'B' 0 - 4 ESPIGA 'B'
ESPLUGUES 'C' 3 - 1 MARTORELL 'D'

Tercera Prov BCN (III)
SANT MARTI 'F' 0 - 4 NATACIO BARCELONA
MARAGALL 'C' 3 - 1 CATALUNYA 'D'
BADALONA 'B' 3'5 - 0'5 BARCELONETA 'C'
CIRERA 'E' 0 - 4 COLMENA 'C'
SANT ANDREU 'E' 1 - 3 PEONA I PEO 'E'

Tercera Prov BCN (IV)
Vacant 0 - 4 ARENYENC 'B'
Vacant 0 - 4 SANT ADRIA 'D'
ATENEU COLON 'E' 0 - 0 BADALONA 'C'
CIRERA 'B' 4 - 0 PINEDA 'B'
VILASSANES 'C' 2 - 2 ARENYS DE MUNT 'B'

Tercera Prov BCN (V)
VILASSANES 'B' 2 - 2 VILA OLIMPICA 'B'
CERDANYOLA-MATARO 'D' 2 - 2 SANT ADRIA 'E'
CIRERA 'D' 4 - 0 Vacant
Vacant 0 - 4 BADALONA 'D'
CATALUNYA 'C' 3 - 1 COLLBLANC-AURORA 'C'

Tercera Prov BCN (VI)
MONTCADA 'D' 1'5 - 2'5 SCC SABADELL 'F'
CALLDETENES 'B' - SANT BOI LLUÇANES 'B'
GRANOLLERS-CANOVELLES 'D' 2'5 - 1'5 CARDEDEU 'B'
SANT PERE TORELLO 'B' 0'5 - 3'5 LLIÇA-RONÇANA 'B'
SANT QUIRZE 'B' 0'5 - 3'5 CASTELLAR 'B'

Tercera Prov BCN (VII)
TERRASSA 'G' - SANLLEHY
COMTAL 'F' 1 - 3 CONGRES 'D'
FOMENT 'E' 3 - 1 CASTELLAR 'D'
SCC SABADELL 'I' 1 - 3  LIRA 'D'
IDEAL CLAVE 'C' 1 - 3 UGA 'D'

Tercera Prov BCN (VIII)
CERDANYOLA VALLES 'E' 3 - 1 LLINARS 'D'
SANT LLORENÇ 'B' 4 - 0 Vacant
MOLLET 'D' 1 - 3 SCC SABADELL 'G'
CALDES DE MONTBUI 'B' - TERRASSA 'E'
SANTCUGATENCA 'C' 1 - 2 LLIÇA-RONÇANA 'D'

Tercera Prov BCN (IX)
FRANQUESES 'B' 3 - 1 BADIA 'B'
LLINARS 'C' 1 - 3 SCC SABADELL 'H'
TERRASSA 'F' 1 - 3 SANT BOI LLUÇANES 'C'
BARAD 'B' 1 - 3 LLIÇA-RONÇANA 'C'
CALDES DE MONTBUI 'C' 0 - 4 CASTELLAR 'C'

Tercera Prov BCN (X)
JOVIAT 2 - 2 MINORISA
SURIA  4 -  0' CATALONIA 'D'
BERGUEDA 'C' 0 - 4 MOIA 'B'
SANTPEDOR 'D' 0 - 4 MONTBUI 'B'
BALSARENY 'B' 1'5 - 2'5 MOIA

Balsareny B - Moià 1,5 a 2,5

Enfrontament duríssim i amb alternatives als taulells 1 i 3

Taulells 2 i 4 victòries relativament còmodes.

Berguedà C - Moià B 0 a 4

Molt meritòria la victòria del segon equip. Menció especial mereix en Miquel Cirera que ha aconseguit guanyar una partida...desprès de tres anys!!!.

 

Tercera Prov BCN (XI)
VILADECANS 'B' 0 - 4 COLONIA GÜELL 'B'
RIBES 4 - 0 CORNELLA 'D'
PEONA I PEO 'F' 1 - 3  PIERA 'B'
CASTELLDEFELS 'C' 0 - 4 PRAT 'B'
SANT SADURNI 'B' 4 - 0 ESPIGA 'C'

Tercera Prov BCN (XII)
CASTELLDEFELS 'B' 3'5 - 0'5 ABRERA 'C'
CERVELLO 'C' 1'5  - 2'5 VILAFRANCA 'D'
OLESA 'C' 0 - 4 MARTORELL 'C'
ESPLUGUES 'B' 4 - 0 BELLVITGE ENTITAT 'C'
SANT FELIU 'F' 2'5 - 1'5  COLONIA GÜELL 'D'

Tercera Prov BCN (XIII)
CATALUNYA 'E' - BCN-VULCA 'B'
PEONA I PEO 'D' 3'5 - 0'5 TRES PEONS 'G'
DIAGONAL MAR - CONGRES 'E'
SANT JOSEP BADALONA 'D' 0 - 4 IDEAL CLAVE 'D'
CIRERA 'C' 2 - 2 FOMENT 'F'

Preferent GRN
SANTA EUGENIA 5'5 - 4'5 PALAFRUGELL
FIGUERES 'C' 6 - 4 FOMENT BISBAL
DOTZE CASTELLS 7 - 3 MONTGRI
GERUNDA 'B' 8 - 2 SALT i GIRONA
GUIXOLENC 5 - 5  CASSA

 

 

SANTA EUGENIA

5,5

   

PALAFRUGELL

4,5

dif. Elo

1

POGORELOV, RUSLAM

2455

1-0

1

TOSAN, FELIP

2211

244

2

SORROCHE, JOSEP M

2252

½

2

FERNANDEZ, FRANCESC

2200

52

3

CASANELLAS, LLUIS

2236

½

3

CORONADO, MANEL

2222

14

4

SABRIA, POL

2210

½

4

PARALS, LLUIS

2191

19

5

SUITA, NEMESI

2149

½

5

FERNANDEZ, MIQUEL

2193

-44

6

CASTELLANOS, ANGEL

2119

½

6

FERRER, SALVADOR

2121

-2

7

RODRIGUEZ, MATIES

2096

0-1

7

FOWLER, JOHN

2088

8

8

DIAZ, JORDI

2075

1-0

8

MORALES, JORDI

2043

32

9

SERRA, JORDI

2067

1-0

10

LOPEZ, FRANCESC

2025

42

10

VIDAL, ALEX

2062

0-1

13

FERNANDEZ, DIDIER

1944

118

 

PROMIG

2172,1

   

PROMIG

2123,8

48,3

El resum de la crónica podría ser: PAS DE GEGANT CAP A LA SEGONA DIVISIÓ

Sense triomfalismes, amb moltísima modestia. Però els fets diuen que tenim tot a favor per ser primers de grup i per tant, per pujar directament a Segona Divisió.

Amb el punt d’avui, tenim 6 punts. Ens queden els matxos de La Bisbal, Montgri i Salt i Girona. Palafrugell i Gerunda B van segons amb 5 punts. I es preveu un matx molt equilibrat en la lluita per la segona plaça del grup.

La foto de la esquerra representa el moment històric de la temporada. Jordi Serra acaba de jugar Tb8+ i les úniques opcions de negres són: Ad8 (perdent àlfil directament), Re7 (seguit de Te8 mat) i Rg7 (seguit de Tg8+ i captura de l’àlfil negre; amb coronació del peó e6).

Aquesta partida va representar el 5,5 a 3,5 a favor nostre. Aquest moviment de torre de Jordi Serra equival a tota la temporada (serem primers de grup i lluitarem per intentar aconseguir ser campions de categoría preferent); i a que la temporada vinent el Santa Eugènia estigui en Segona Divisió. Sense dramatismes; però és aixi.

Previament, a aquesta partida, es van donar una sèrie de resultats de tràmit; un seguit de taules, desde la taula 2 a la 6, que no desequilibràven el matx.

Les partides que sí han significat quelcom més de mig punt; han estat les de Ruslam Pogorelov i Jordi Diaz; a més de la comentada de Jordi Serra. Ruslam ha tornat a fer una partida brillant; i ha aconseguit la victoria sense discusió. Felip Tosan, el seu adversari, ha intentat lluitar per la iniciativa; però no ha arribat a aconseguir-ho i ha tingut que defensar la millor activitat de les peces del nostre GM.

Ruslam Pogorelov porta 5 de 5. Molt bé. Avui ha tornat a fer una gran partida.

Jordi Diaz també ha guanyat. Ha finalitzat la partida amb un cop tàctic en el final; entregant torre per àlfil; seguit d’un moviment d’àlfil que li representava recuperar torre neta; doncs, en cas contrari, feia mat. Desprès del matx, Jordi comentava que ha vist aquesta jugada, degut a que recentment havia analitzat una maniobra similar.

Pol Sabrià ha fet una partida inteligent. Aquesta semana vinent, es juga norma de MC en el Tancat de Santa Eugènia, davant del mateix adversari d’avui. En el tancat, porta 6 de 8; amb mig punt, tindrà norma.

Lluis Casanellas també ha tingut una partida tranquila. Manel Coronado li ha demanat taules, que han estat finalment acceptades.

Maties Rodríguez ha perdut per temps la seva partida; quan el matx ja estava decidit. Ha estat per mi una sorpresa. Jo pensaba que punturía avui.

Avui Palafrugell ha fet un bon plantejament del matx. Se’ls veía de bon mati amb esperit de fer un bon resultat. I quasi ho aconsegueixen.

La semana que vé, més. Salutacions des de Girona,

Josep María Sorroche



 

Primera Prov GRN
GERUNDA 'C' 5 - 3 SANT GREGORI
BANYOLES 'B' 0 - 8 OLOT 'B'
LLORET 5 - 3 GERUNDA 'D'
EL PONT 6 - 2 GUIXOLENC 'B'
TORDERA 'B' 2 - 6 PALAFOLLS

Primera Provincial :
Banyoles “B” 0 – Olot B 8.
No calen gaires comentaris. Ha vingut el líder a Banyoles. El equip de circumstàncies del Banyoles “B” no ha tingut cap oportunitat. El líder a marxat de Banyoles gairebé com a campió.

Segona Prov GRN
FIGUERES 'D' 5'5 - 2'5 BANYOLES 'C'
VILOBI 5'5 - 2'5 DOTZE CASTELLS 'B'
GERUNDA 'E' 3'5 - 4'5 PALAFRUGELL 'B'
CASSA 'B' 4'5 - 3'5 BLANES
VIDRERES 5'5 - 2'5 OLOT 'C'

AQUEST ANY, CADA COP ÉS MÉS PROBABLE QUE SI!!!

VILOBÍ 5´5 DOTZE CASTELLS "B" 2´5
 

Titular potser massa optimista, però era la sensació que teniem avui a les dues tot fent l´aperitiu.Ara un cop passada l´alegria per un triomf que de ben segur serà vital per la permanéncia, llegeixo el titular amb la boca petita i molta cautela, ja que encara falta un terç d´un campionat molt igualat a la part baixa, que farà que fins l´ultima ronda no es pugui cantar victoria.El matí (des de aquí un reconeixament pels que s´aixequen abans per preparar, taulells, planilles i rellotges!!) es presentava tranquil però tens, ja que una derota qüasi ens condemnava i començavem el matx amb una alineació casi de gala i molt mentalitzada.El 12 Castells, pel que sabiem, és un equip potser no amb molt d´elo, però amb molt nivell i molt durs, de fet tercers de grup i ens feien més por que gràcia.I de fet així a estat ja que han apretat molt fort a davant i sort n´hem tingut que avui a darrera ens n´hem sortit.Així en Morell de seguida agafava aventatge i guanyava, seguit d´en Pere B. que també ha fet valer una aventatge de dos peons , guanyant també l´Esteve B. una partida igualada i de "doble filo" arriscant molt i amb un pèl de sort.3 a 0 a dos quarts de dotze i sense temps per res, pam! i 4 a 1 al marcador, en Cantalozella guanyava al primer taulell sense excesives dificultats fent valer el major Elo; dificultats que si està tinguent aquest any al 5é taulell el super-presi Mató traduint-se en una nova derrota.Veiem la victoria a l´abast però les posicions d´en Raz, en Gonzalez i en Johé destilaven les tres, un cert tuf a complicacions.I així ha estat al 2on taulell, on un desmillorat Raz no ha pogut fer res per evitar una derota que s´ensumava des d´una medicre sortida.4 a 2 i patint, fins que el gran Johé doblegava el rival amb un final tranquil, segur i amb alguna jugada brillant, com ell que ja porta 4 de 4.Taules de circunstàncies, amb final guanyat, ha fet en Gonzalez un cop el matx ha estat al sac i tots cap al bar.Agradable diumenge d´escacs gràcies al caracter de l´ equip rival, el qual, tinc la sensació tenen un tarannà de club molt semblant al del Vilobí i es clar gràcies a la victoria."Parón invernal"(espero que no ens afecti) i ens veiem a Palafrugell.

 

Segona Provincial:
Figueres “D” 5,5 - Banyoles “C” 2,5.
Una altre setmana en que no ha pogut ser, el Banyoles C s’ha reforçat (prou que ho han notat els del equip “B”) per mirar d’eludir el descens, però no hi ha hagut manera. Dani Marqués no ha aparegut a la convocatòria i hem hagut de jugar amb un de menys. Lo positiu: les taules de Manel Compte (feliç aniversari!!), i de Jordi Muratet, i entre les germanes Jùlia i Alexandra Muratet les altres taules i la única victòria.

Tercera Prov GRN (I)
L'ESCALA 3 - 1 FIGUERES 'E'
Vacant 0 - 4 ELS PALAUS
OLOT 'E' 4 - 0 ELS PALAUS 'B'
SANTA EUGENIA 'D' 4 - 0 FIGUERES 'F'
OLOT 'D' 4 - 0 DOTZE CASTELLS 'C'

Tercera Prov GRN (II)
SANT GREGORI 'B' 0'5 - 3'5 SANTA EUGENIA 'B'
BANYOLES 'D' 0'5 - 3'5 SALT i GIRONA 'B'
Vacant 0 - 4 EL PONT 'B'
GERUNDA 'F' 1 - 3 SANTA EUGENIA 'F'
SANT GREGORI 'C' 2 - 2 SALT i GIRONA 'D'

Tercera Provincial:
Banyoles “D” 0,5 – Salt i Girona “B” 3,5.
El pare Veciana avui no ha fet la crònica, però es el responsable de les fotos ... i del mig punt assolit pel equip. Molt de mèrit obtenir un empat amb Raül Gallego, que ve de fer un gran torneig a Santa Eugènia (8è. classificat absolut del Obert que va acabar divendres). Els altres tres han notat “l’esforç” d’ahir a Olot, on cal destacar el podi assolit per Adam Porxas (tauler 3) a la seva categoria, on va quedar 3er. amb 5 punts de 6 possibles, i classificat per anar a Salou, igual que l’Adrià Reyes (tauler 4) que va quedar quart en la seva categoria amb 4 de 6.

Tercera Prov GRN (III)
GUIXOLENC 'C' 4 - 0 Vacant
SANTA EUGENIA 'C' 4 - 0 CASSA 'C'
SALT i GIRONA 'C' - PALAFRUGELL 'C'
SANTA EUGENIA 'E' 2 - 2 BLANES 'B'
BANYOLES 'E' 2 - 2 BLANES 'C'

Banyoles “E” 2 – Blanes “C” 2.

L’alegria (única que hem tingut si ho mirem com a equips), ha vingut de la mainada. Un empat amb gust a victòria, on Laura Sofia Moreno i Jordi Sureda han puntuat, mentre que Martina Majó (que sempre ha d’anar de 1 del equip) i Mariana Londoño, no han pogut sumar punts pel equip.

Reiterem el de cada setmana: Lo important es que juguin i juguin, i aprenguin i que s’ho passin be. La transcendència de les victòries cal deixar-la per quan siguin més grans.

Però eixís i tot: Felicitats!!!!

 

Preferent LLE
TARREGA 8'5 - 1'5 ANDORRA 'B'
IVARS 5'5 - 4'5 BALAGUER 'B'
LLEIDA 'B' 6'5 - 3'5 MOLLERUSSA
VILANOVENC 6 - 4 BENAVENT
LA SEU 4 - 6 GUISSONA

Primera Prov LLE
PONTS - LLEIDA 'C'
JUNEDA 2 - 6 BALAGUER 'C'
ELEFANT 3 - 5 TORA
BELLPUIG 1'5 - 6'5 VALLFOGONA
BENAVENT 'B' 1'5 - 6'5 BAIX SEGRE

Segona Prov LLE
VILABARCA 4 - 1 PARDINYES 'B'
BALAGUER 'D' 1'5 - 3'5 VALLFOGONA 'B'
SEROS 5 - 0 SORT
SEGARRA 5 - 0 VILANOVA
TARREGA 'B' 5 - 0 Vacant

Tercera Prov LLE (I)
PONTS 'B' 4 - 0 BALAGUER 'H'
Vacant 0 - 4 BALAFIA 'B'
BALAGUER 'F' 0'5 - 3'5 VILANOVENC 'B'
TARREGA 'C' 2'5 - 1'5 IVARS 'B'

Tercera Prov LLE (II)
VILANOVA 'B' 3 -1 VALLFOGONA 'C'
Vacant 0 - 4 BALAGUER 'G'
A. GARRIGUENC 4 - 0 BALAGUER 'E'
BALAFIA 4 - 0 LLEIDA 'D'

Preferent TGN (I)
CAMBRILS 5 - 5 RAPITA
AMPOSTA 6'5 - 3'5 GANDESANA
CONSTANTI 7 - 3 TORREDEMBARRA 'B'
VENDRELL 'B' 1 - 9 ESCACS REUS
TARRAGONA 'C' 6 - 4 REUS PLOMS

Preferent TGN (II)
MASROIG 5 - 5 ALCANAR
L'ESPLUGA 6'5 - 3'5 CAPABLANCA
VILASECA 5'5 - 4'5 MORA D'EBRE
VILA-RODONA 1'5 - 8'5 L'HOSPITALET
AMPOLLA 0'5 - 9'5 VALLS

Primera Prov TGN (I)
Vacant 0 - 8 VENDRELL 'C'
MONTBLANC 2 - 6 LA SELVA
BISBAL 3- 5 TARRAGONA 'D'
VALLS 'B' 8 - 0 TARRAGONA 'E'

Segona Prov TGN (II)
ESCACS REUS 'B' - REUS PLOMS 'C'
TARRAGONA 'F' - REUS PLOMS 'B'

Segona Prov TGN (III)
SARRAL 4 - 0 STA COLOMA QUERALT 'C'
MONTBLANC 'B' 1 - 3 STA COLOMA QUERALT 'B'
Vacant 0 - 4 L'ESPLUGA 'B'
VALLS 'C' 4 - 0 STA COLOMA QUERALT 'D'

 

 

  


 

 

1